Timeline
In Progress
Video
Photo
Commissions
Texts__
Biography
Contact



Borg, Bo
Tiden och landskapet
[Omkonst, jan 2014]

Borg, Bo
Manipulerade landskap ruvar på en hemlighet
[GöteborgsPosten, 17/1 2014

Pågående Samtal
[Anne-Gro Erikstad and Carolina Jonsson, 2014]


Belinda Kochanowska interviews Carolina Jonsson
[Lucida Magazine, 2013]

Erikstad, Anne-Gro
You Carry Your Own Joy Wherever You Go

[Catalogue, 2014]

Willenfelt, Johanna
Holograms of Ecolonia     
[Holograms of Ecolonia, Catalogue, 2012]

Borg, Bo  
På gränsen mellan verklighet och fiktion 
 
[ZENIT kulturtidningen i väst, Feb, 2012]

Borg, Bo  
Fem kvinnors konst stärker  
 
[NLT, Nov 9, 2011]

Noelani Müller Høye, Sara  
Images of Time SURROUNDING AN OPEN SPACE    
[Babel, May 29 – June 7, 2009]

Lønmo, Solveig   
Sterke kandidater  

[Adresseavisen 10.05.2008]

Olsson, Tommy  
All tomorrow´s Masters__  
[Billedkunst, no 4, 24.06.2008]

Artist statement  
Recycling time    
[2008]



 

 


 

 

 

 





 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



[utdrag]

”...I Trondheim fantes ingen slike kollektive trekk. Det fantes knapt en gang et kollektiv; jeg teller syv navn i katalogen. Syv navn og seks separate univers (Cathrine Dahl og Ørjan Aas har etablert et helt eget felles solsystem – en visuell kakofoni av animerte tegninger uten begynnelse eller slutt). Den kvintessensielle mannen i sammenhengen må nesten anses å være Are Blytt, som helt på egen hånd ser ut å drive flere kunstnerskap samtidig, der ingen tenkbar strategi blir liggende urørt, men det som virkelig satt beinhardt fast etterpå var Carolina Jonssons videoarbeider, som jeg egentlig har en følelse av at jeg ville hatet intenst hvis jeg var halvparten så gammel som jeg er, men... jeg er jo dobbelt så gammel som det. Det er noe med de graden av perfeksjonisme som ligger i fundamentet her, som sikkert ville gjort meg kvalm i yngre dager, men som nå faktisk virker helt motsatt. Jeg mistenker at det har mer å gjøre med at denne verden også er blitt eldre, og det faktum at denne forførerisk meditative måten å tenke video på ikke er blitt oppdatert siden 70-tallet – før nå. Og DET måtte jo skje i Trondheim, ikke sant? Hvor ellers går tiden i forskjellige hastigheter parallelt ved siden av hverandre på den samme videoprojeksjonen? Og hvor ellers ville noen klare å gjøre noe slikt attraktivt?...”

Tommy Olsson

http://www.billedkunstmag.no/Content.aspx?contentId=1441&menu1=
0&menu2=0